Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

taekwondo of thai boxen

  • X

    Beste mensen ,

    Ik doe taekwondo en ik heb een vriend die kickbokst en taibokst.

    Ten eerste: bij ons zijn trappen en stoten toegestaan tot boven de band ( dus ook op het hoofd ) en lowkicks en dergelijke leren wij maar gebruiken we niet in webstrijden.

    De dekking is volgens mij bij taekwondo veel beter als bij taiboksen. Met de gevechtshouding bij taekwondo kun je op alle fronten afweren. Bij taiboksen hebben ge alleen het hoofd beschermd en is het moeilijk om naar beneden te gaan , vooral omdat taekwondoka's van af in het begin getraind zijn op snelheid en niet op kracht zoals bij tai en kickbocksen.

    Ook is het zo dat teakwondoka's veel meer trappen op het hoofd maken dan stoten , tai en kickboksers kunnen er zo niet bij komen doordat benen immers langer zijn dan armen. Ik merk goed dat tai en kickboksers veeel langzamer zijn.

    Op straat zal het er aan liggen hoe goed je bent in een van de sporten. Ik denk wel dat een taibokser of kickbokser niet moet proberen te winnen van een 1e dan taekwondo… of hoger….

  • X

    Taekwond is er trouwens wel in 2 verschillen de stijlen.

    Contact ( handschoenen , voetbeschermers , tok , gebitsbeschermer )

    Semi contact ( harnasje , helm )

    Ik doe de eerste vorm en ik ben aangesloten bij de N.T.A

    De eerste vorm is meer gericht op full contact sparren.

  • tom

    Ik heb hier iets op te aan te merken:

    “Bij taiboksen hebben ge alleen het hoofd beschermd en is het moeilijk om naar beneden te gaan”

    Kickboxers blocken trappen die naar het lichaam of de benen zijn gericht met hun schenen d.m.v. de knie op te trekken. Als je trap en hij wordt dan vol geblockt dan doe je dit geen tweede keer. Er zijn meerdere malen benen gebroken door een block met de schenen.

    “Ook is het zo dat teakwondoka's veel meer trappen op het hoofd maken dan stoten , tai en kickboksers kunnen er zo niet bij komen doordat benen immers langer zijn dan armen.”

    Als je dichtbij staat en dan naar het hoofd gaat trappen sta je dus nooit stabiel.

    Je tegenstander hoeft maar naar voor te gaan en hij loopt je onderste boven.

    Hoevaak gebeurt het niet bij taekwondo wedstrijden dat er iemand na een paar trappen achterelkaar op de grond valt.

    “Ik merk goed dat tai en kickboksers veel langzamer zijn.”

    De manier waarop een trap wordt gegeven is bij deze sporten anders.

    Een taekwondoka geeft een trap op het lichaam, een kickbokser geeft een trap met de bedoeling erdoor te trappen. Een kickbokser stap ook in voor hij gaat trappen.

    De taekwondo manier is veel sneller en je scoort er je puntjes mee (veel) maar de kickboks manier richt meer schade aan, knock out.

    Begrijp goed ik heb niks tegen taekwondo, ik doe het zelf ook en doe er goed mijn voordeel van bij het kickboksen. Vooral de snelle manier van trappen.

    Maar ik denk toch dat thai - of kickboksen superieur is aan taekwondo.

  • ron

    ik doe zelf al jaren aan taekwondo en heb daarvoor een tijdje kickboksen gedaan

    een graadmeter in de vechtsport is er niet ,vindt ik ,een vriend van mij doet aan karate en freefiht dit is een erg goede combinatie ook sparren we wel eens maar hij haalt dan zijn voordeel uit de grond gevechten.het gaat om de sport vindt ik waar je je zelf het lekkerst bij voelt op straat gelden er andere regels ook al ben je nog zo getraint onderschat nooit iemand op straat let wel er zijn mensen die niets doen aan vechtsport maar wel een heel goed incaserings vermogen hebben en ook nog eens erg veel kracht als je daar wat mee krijgt hoef je maar een verkeerde trap te maken en je bent de sigaar .ieder mens vecht in een straat situatie anders op straat is het en kwestie van hij of ik ,in een wedstrijd zijn er regels waar je je aan dient te houden in elke tak van vechtsport is dat zo maar op straat zijn er geen regels

  • X

    hehe

    “superieur”

    Denk je dat taekwondo geen schade aanricht…..

    Kick en taiboksers hebben geen breaktesten……

    en trappen veel minder snel dusssss voor dat de kickbokser kan trappen heeft de taekwondoka hem al gevloerd……

    GRTS Wouter

  • Stijn Smolders

    Beste sportliefhebbers,

    Zijn er onder jullie personen die voor mij (sinds enkele weken fanatiek kickbox-beoefenaar) een of twee (ook voor een vriend van me) paar scheenbeschermers heeft? Uiteraard te koop aangeboden.

    Graag jullie reactie op mijn emailadres of telefoon: 0624519716

    Stijn

  • Marcel Takken

    Ondanks dat taekwondo mijn sport is, ben ik het oneens met die taekwondoïn die denken dat taekwondo superieur is in de realiteit. Goede kickboksers maken gehakt van een taekwondo-er die niet getraind zijn zich te verdedigen tegen stoten en lowkicks.

  • geep

    thai boxen natuurlijk de trappen die je bij taekwondo hebt zijn wel mooi maar te langszaam ik heb een filmpje gezien waar een taekwondoka tegen een thaiboxer moet de taekwondoka word helamaal afgetuigd en kan al die low kicks niet blokken van taekwondo wordt je wel lenig

  • jaap

    nou ben ik niet helemaal mee eens heb 9 jaar aan taekwondo gedaan bij de NTA

    maar full contact is het dus niet je mag niet iemand vol op z'n gezicht trappen zoadat hij neergaat,het blijft aan tikken daar krijg je ook je punten mee.

  • Roy

    Hahaha DAT DENK JIJ! wij hebben op de trainen namelijk Afweringstechnieken! Als je bv. in de kroeg staat en iemand pakt je zo stevig vast dan heb je um met een beweging op de grond liggen met, werkelijk DAN BREEKT IE ALLES WAT ER TE BREKEN VALT IN Z"N HAND