Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Tkd-school in delft

  • Prickebaas

    Dag,

    Ik heb reeds groene band WTF-stijl en zoek een WTF-school in Delft. Op de TBN site vindt ik Jan Koster sportschool, maar als dit is een NTA school, zijn er andere scholen in Delft, die wel WTF-stijl hanteren en zo ja wat is het nadeel om bij een school te trainen die niet aangesloten is bij de TBN?

    S.Pricker

  • R. Lautenschläger

    Beste S. Pricker,

    Volgens de TBN-website is Jan Koster aangesloten bij de bond en dus WTF. Er is hier dus enige discrepantie :?. Als je wilt kun je zelf in de TBN-clublijst gaan zoeken naar clubs in een bepaald postcode-gebied (vb. 2000 tot en met 3000) op:

    http://www.tbn.nl/clubl.htm

    Aangesloten zijn bij de TBN brengt bepaalde voordelen met zich mee, zoals een periodiek blaadje, deelname aan wedstrijden, ongevallenverzekering, deelname aan TBN/WFT-wedstrijden. Allemaal voordelen van, maar niet exclusief aan, de TBN. Ik kan dus geen nadelen bedenken van een club die niet is aangesloten bij een bond anders dan de TBN.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt en misschien dat anderen hier een mening over hebben. In ieder geval succes met het zoeken van een club in Delft.

    P.S.: Wellicht een idee, als je geen WTF-school kunt vinden in Delft: Als je student bent en je hebt een OV-jaarkaart, dan kun je misschien overwegen in Rotterdam te trainen bij Taekwondo Club Lautenschlager (WTF): http://www.lautenschlager.nl (locatie is 15 min. van Rotterdam CS). Het is maar een idee. *D

  • Prickebaas

    Dag,

    Bedankt voor je reaktie, uit de foto's van wedstrijden op de site van J.Koster maak ik op dat het om NTA wedstrijden gaat, dit is toch anders dan WTF?

    Zit inderdaad te denken om in R'dam te trainen, studeer volgend jaar aan Erasmus, kijken of ik dat goed kan combineren.

  • R. Lautenschläger

    Ja, NTA is inderdaad verschillend van TBN/WTF. Het lijkt me leuk als je een keer langs komt om te kijken; je kunt bij Taekwondo Club Lautenschläger één maand kostenloos trainen om te zien of het met je studie te combineren valt, alhoewel het propedeutisch jaar altijd wel wat meer van je vergt dan de opeenvolgende jaren. Ik kan je zeggen dat er een aantal studenten van de Hogeschool en Erasmus Universiteit trainen op de club; het is te doen.

    In ieder geval succes en misschien tot volgend jaar.

  • Huktie

    Hallo,

    Sportschool Jan Koster is inderdaad een ITF vereniging. In Delft is wel een WTF school. Deze is niet aangesloten bij de TBN, maar dit heeft (misschien op het onbreken van het clubblad na) geen nadelen, mijns inziens. Ik zelf train er al 10 jaar bij, het bevalt goed.

    Stuur een email naar huktie@visto.com voor meer informatie.

  • John

    Of je ITF of WTF wilt trainen is jouw beslissing.

    Maar Jan Koster kan ik zeker aanbevelen. Deze man is vele malen kampioen geweest en is een zeer goede taekwondoka.

    John