Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Soepel trappen

  • Peter

    Hoi, ik beoefen tae kwondo nog maar een maand of twee, en heb er een vraagje over. ik krijg vaak van de trainer te horen dat ik te lomp trap. Het betreft de gewone trap (naam weet ik niet). Hoe kan ik gewoon soepel en hard trappen?

    b.v.d Peter

  • Milton

    Hey peter,

    De meeste beginners bij taekwondo die trappen een beetje op de voetbalmanier.

    Dus met een bijna volledig gestrekt been. Uitleggen hoe je soepel moet trappen is best wel moeilijk. Je moet gewoon veel oefenen en veel kijken hoe de betere taekwondoka's of hogere banders trappen. Oefening baart kunst!!

    Veel succes Milton

  • PBijl

    Ok, hier ben ik dus een hele ‘Guide’ voor aan het maken :)

    Ik kan het me ook nog wel herrineren: “ Trek je knie hoger op schiet op !, Trek je knie nou hoger op .. meer power!!! komop! ”

    Terwijl in jouw ogen al kijkend naar mede taekwondoka's alls goed gaat, en jij die vent maar niet snappen wat je fout doe.

    ::Ultimate tip::

    Spiegel, ja een spiegel. Je hebt vast wel op de sportschool zon lange spiegel tegenover jullie waar je in moet trainen.

    bijv: yeop-chagi zijwaarste trap

    Goed kijken of je knie hoog genoeg gaat, dat je de ‘bal’ van je voet en je heupen goed indraai. En veel blijven oefenen.. je wordt automatisch lenig genoeg en beetje goeie leraar heb je bijv: yeop-chagi echt in een maand goed door en ik had em al ge“masterd” in 2 mnd :]

    Good luck!

  • meldita

    Jah inderdaad, je moet veel oefenen. Ik heb zelf de groene band en ik kan de de dollyeo niet, je weet wel zo'n achterwaards gedoe. tegen mij zeggen ze ook dat ik veel moet oefenen…duussjjjj

    succes ermee ;)

  • taekwondo beoefenaar

    luister ik denk dat je bandai doleoy bedoeld rondwaartse trap want een dolleoy kan een witte bander al maar is het examen voor groen moeilijk want ik had hem vorige week kan je me effe uitleggen wat je allemaal moet doen

    Thanx

  • Erik

    Hallo,

    Ik beoefen zelf geen teakwondo, maar wel karate (ik heb bruine band, en ben hard aan het trainen voor zwart).

    Maar ik denk dat een trap er heel gauw lomp uit gaat zien door evenwichtsverstoring. Je moet tijdens het trappen alleen het nodige bewegen en je lichaam zoveel mogelijk stilhouden, dit kun je bijvoorbeeld voor de spiegel oefenen.

    Je moet je been ook goed terugtrekken en niet “op de grond laten vallen”.

    Voor de rest is het gewoon een kwestie van veel oefenen.

    Peter schreef:

    >

    >

    > Hoi, ik beoefen tae kwondo nog maar een maand of twee, en heb

    > er een vraagje over. ik krijg vaak van de trainer te horen

    > dat ik te lomp trap. Het betreft de gewone trap (naam weet ik

    > niet). Hoe kan ik gewoon soepel en hard trappen?

    >

    > b.v.d Peter

  • PBijl

    lichaam stil houden?

    niet bij taekwon want anders zou een dollyo geen dollyo zijn :)

    bijl

    2edan