Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Van kickboksen naar taekwondo

  • tom

    Na een paar jaar aan taekwondo gedaan te hebben. Ben ik gaan kickboksen.

    Maar nu ben ik er ook weer teakwondo erbij gaan doen.

    Het punt is dat ik uit het taekwondo ritme (soepele en het snelle) ben, omdat ik nu een tijd alleen aan kickboksen doe. Kickboksen is toch wat statischer en meer op kracht.

    Heeft iemand een tip hoe ik weer in het “taekwondo ritme” kan komen?

  • PBijl

    doh, luister gewoon daft punk :] en be low… hehe. ok even serieus

    Ik heb ook veel andere vechtsporten gedaan buiten taekwondoo.a. capoeira, maarja als je echt veel Kickboks beoefen is het eigenlijk slecht idee om in een taekwondo ritme proberen te komen. Zoals je zelf waarschijnlijk wel weet zijn er dramatische verschillen in niet alleen de technieken maar ook in de massabeheersingen tijdens de technieken.

    En als je echt dat ritme weer wil opvangen is er eigenlijk maar 1 mogelijkheid zoals veel trainen …

    Maar persoonlijk vind ik kickboks + taekwondo niet echt samengaan..

    Good luck!

  • tom

    Bedankt voor je reactie.

    Ik vindt dat kickboksen en taekwondo goed samen gaat. Vooral met je snelheid van taekwondo kun je er bij kickboksen je voordeel mee halen.

    Door het kickboksen gaat je boks technieken er vooruit.

  • PBijl

    Ja, ach ieder zijn mening.

    Taekwondo kan misschien voor je Kickbox voordelig zijn, maar andersom niet echt

    Die snelheid van Taekwondo kan je ook bij Kickboxen opwekken zonder Taekwondo te beoefenen. Ligt er maar net aan wat jouw stijl van trainen is, hoe en wat je train. En bovendien zijn de trappen van Kickbox nogal zuur wat niet echt voordelig is tijdens Taekwondo wedstrijden if u get my drift :)

    Boksen in taekwondo.. welke stijl doe je? Wat ik jaren heb gedaan met de handen is eigenlijk alleen maar je tegenstanders aanvallen benutten en balans bewaren.

    En bij zeer close contact een aparte stoot, maar liefst gelijk weer afstand maken met een ap-chagi. En blocken lijkt me ook niet echt :) Vs. goeie Taekwondoka's

    Een yeop en naeryo kan je bijv: beter ontwijken als blocken.. Ik heb vaker pogingen gezien maar believe me.

    maar Good luck met je combinatie! wie weet is het een doorbraak :)

  • Stefan

    Hey,

    Ik denk er zo over:

    Taekwondo en kickboksen zijn 2 totaal verschillende sporten. Ze hebben alle 2 een ander doel. Kijk:

    Als je taekwondo goed beheerst, is er geen kwacht voor nodig, de techniek levert de kracht, de snelheid levert de kracht. Taekwondo draait dus puur om snelheid en techniek, de rest komt vanzelf.

    Kickboksen is weer iets heel anders. Daarbij draait het om kracht, spieren, incaserings-vermogen, en uithoudings vermogen. Bij kickboksen train je voor kracht, doorzettings vermogen, en een klein beetje techniek.

    Dus om die 2 te combineren, dat gaat bijna niet. bij de een train je voor lenigheid en techniek en snelheid en bij de ander train je voor kracht, pure kracht. En dat gaat niet samen omdat:

    Bij kracht je spieren dik worden, sterk, heel stug. Bij lenigheid moeten de spieren juist lang zijn, soepel, etc. Dat ga je dus nooit voor elkaar krijgen.

    Snap je een beetje?

    Groetjes,

    Stefan van Verk

    Gele band Taekwondo

  • tom

    Ik geef jullie gelijk. Maar wij traienen taekwondo op een andere manier.

    Wij doen taekwondo technieken met stoten naar het hooft, knieen en lowkicks.

    Dus dan gaat het wel samen met kickboksen. Alleem het verschil is manier van sparren. Bij taekwondo snel en flitsend, bij kickboksen hard en met kracht.

  • X

    klopt!!!!!

    wouter sterckx

    groene band taekwondo

  • taekwondo beoefenaar

    je moet gewoon meer taekwondo beoefenen dan kickboksen.

    Ik persoonlijk wissel taekwondo af door 3x in de week taekwondo en 1x in de week freefight en dat is wel makelijk te combineren

    tom schreef:

    >

    > Na een paar jaar aan taekwondo gedaan te hebben. Ben ik gaan

    > kickboksen.

    > Maar nu ben ik er ook weer teakwondo erbij gaan doen.

    > Het punt is dat ik uit het taekwondo ritme (soepele en het

    > snelle) ben, omdat ik nu een tijd alleen aan kickboksen doe.

    > Kickboksen is toch wat statischer en meer op kracht.

    > Heeft iemand een tip hoe ik weer in het “taekwondo ritme” kan

    > komen?

  • je moeder

    kankersukkel

  • Taekwondo

    Oefenen:p