Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Thaiboxen vs Taekwondo

  • Thaiboxer

    Wie wint er in het staande gevecht?

    Ik ga voor de Thaiboxer

  • JJ

    Dat is wel wat simplistisch gezegd. Je moet naar de personen kijken die tegen elkaar vechten.

  • Marcel

    Ja JJ die is scherp…

    Maar wat si dit nou voor een wazige stelling?

    mzzls Marcel

  • Thaiboxer

    nou stel je hebt een tweeling en die zijn allebei hetzelfde gebouwd en hebben dezelfde motoriek. de een gaat op taekwondo en de ander op thaiboksen. na een jaar trainen gaan ze tegen elkaar vechten (alleen staande en dan full contact). ik denk dat de thaibokser wint op KO of TKO.

  • hazyman

    Ik heb eens een filmpje gezien van een illegaal gevecht tussen een thaiboxer en een taekwondoka en de taekwondoka legde het zwaar af. Ik denk dat dit komt doordat de thaiboxer ongeveer 2x zo groot en zwaar was dan de ander… Als je zoals in de vraag een tweeling zou nemen denk ik dat de taekwondoka wint, aangezien die het beste de tegenstander op afstand kan houden. In principe kan de taekwondoka hetzelfde en meer dan de thaiboxer terwijl hij hetzelfde en maar een beetje meer kan dan de taekwondo-man.

  • Robin

    Thaiboxer wint aangezien een taekwondoka niet opgewassen is tegen low kicks met bv. een serie stoten er na. Zijn verdediging is voornamelijk gericht op een tegenaanval met trappen ook kan de taekwondoka veel minder incasseren door die berg schuim die die altijd om heeft als tie gaat sparren. Dit zijn nog maar een klein aantal voorbeelden waarom hij/zij zou verliezen. hazyman schreef:

    >

  • Thaiboxer 2

    Ten eerste wat een domme stelling!!!!

    Een dammer en een schaker gaan sjoelen……….. Wie wint er??!?!?!?

    Maar om terug te komen op jullie stelling:

    De taekwondoka wint omdat hij al schopt voordat de thai-bokser iets doet.

    En hazyman, die berg schuim valt mee weet ik uit ervaring….. Jij blijkbaar niet!!

    MZZLS

  • Taekwon-Doka

    Een Taekwon-Doka heeft ook de beschikking over meshandslagen, binnenkant meshandslagen vingersteken, ellebogen, knietjes (ook lage trappen) enz. enz. De thaiboxer heeft niet de gelegenheid om deze technieken te trainen en te perfectioneren omdat hij zich meestal alleen op het sparren richt. Hierbij wordt je beperkt in je technieken omdat er handschoenen worden gedragen. Een Taekwon-Doka die naast het sparren ook nog zijn stijlfiguren beoefend en de hierin aangeleerde technieken toepast in het zo genoemde stap-sparring heeft hier uiteraard een voordeel mee.

    Zo heeft elke kunst of vechtsport zijn voordelen en nadelen.

    Ik ben het ermee eens dat het ook te maken zal hebben met de persoonlijkheid, hoeveelheid van trainen, ervaring, talent, en verschillende andere factoren van beide beoefenaars.

    Met vriendelijke groet,

    een Taekwon-Doka

  • Roy

    Dit is nou echt totale BULLSHIT wat je nou zegt want een Thaiboxer zijn/haar verdediging is ook niet gericht op een trap alleen maar stoten! En de verdediging van de taekwandoka is op alletwee gericht,daardoor is de verdediging niet helemaal optimaal maar WEL VOOR TRAPPEN EN STOTEN VOORBEREID En met het trainen trainen we alleen met voet en hand beschermers, dus helemaal niks met schuim!!! En met boksen moet je eerst dichterbij de vijand zien te komen een Taekwandoka kan met zijn benen eerder bij jou dan jij met je armen bij hem/haar

    vr. gr. Roy

    Robin schreef:

    >

    > Thaiboxer wint aangezien een taekwondoka niet opgewassen is

    > tegen low kicks met bv. een serie stoten er na. Zijn

    > verdediging is voornamelijk gericht op een tegenaanval met

    > trappen ook kan de taekwondoka veel minder incasseren door

    > die berg schuim die die altijd om heeft als tie gaat sparren.

    > Dit zijn nog maar een klein aantal voorbeelden waarom hij/zij

    > zou verliezen.> >

  • Roy

    Wel raar dat die taebokser won, want hij was groot+zwaar= log de taekwandoka was klein+zwaar= snel, waardoor hij zijn tegenstander makkelijk had kunnen verassen. Maar het ligt denk ik toch wel grotendeels aan de ervaringen talent enz enz.

    Vr. Gr. Royhazyman schreef:

    >

    > Ik heb eens een filmpje gezien van een illegaal gevecht

    > tussen een thaiboxer en een taekwondoka en de taekwondoka

    > legde het zwaar af. Ik denk dat dit komt doordat de thaiboxer

    > ongeveer 2x zo groot en zwaar was dan de ander… Als je

    > zoals in de vraag een tweeling zou nemen denk ik dat de

    > taekwondoka wint, aangezien die het beste de tegenstander op

    > afstand kan houden. In principe kan de taekwondoka hetzelfde

    > en meer dan de thaiboxer terwijl hij hetzelfde en maar een

    > beetje meer kan dan de taekwondo-man.