Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

voeding & spiertraining

  • Simon

    Beste mensen,

    Wie kan mij vertellen hoe het voedingspatroon van een beoefenaar van taekwondo er uit moet zien?

    Verder ben ik benieuwd welke spiergroepen het best kunnen worden getraind m.b.t. de hardheid.

    Alvast bedankt

  • tea naster

    je moet veel eieren eten maar het is raar maar ook twee keer per week patat

    met veel mayo en elke dag sla en pis erover heen

  • hester

    Beste Simon,

    Het is alweer een aantal maanden geleden dat je onderstaand bericht op de het prikbord van taekwondo.pagina schreef. Ben je nog steeds geinteresseerd in het antwoord? Ik heb voor mijn studie in Engeland (opleiding tot dietist) een proffesioneel sportvoedingsadvies geschreven voor mijn Taekwondo trainer, die zich aan het voorbereiden is voor de Olympische Spelen. Ik kan je hier dus wel het een en ander over vertellen. Let wel dat ik alleen algemene adviezen kan geven, omdat ik geen inzicht in jou voeding en training patroon heb. Wil je een echt proffesioneel op jou voedings en trainings patroon afgestemd voedingsadvies, dan is het verstandig om een (sport-) dietist te benaderen (voor adressen zie www.nvdietist.nl). Het advies is ook afhankelijk van je persoonlijke doelen, train je recreatief of erg intensief en proffesioneel of moet je bijvoorbeeld ook afvallen om in een bepaalde gewichtsklasse te kunnen sparren.

    Groeten Hester

    (dietist in opleiding en beoefenaar van taekwondo)

    >

    > Beste mensen,

    >

    > Wie kan mij vertellen hoe het voedingspatroon van een

    > beoefenaar van taekwondo er uit moet zien?

    >

    > Verder ben ik benieuwd welke spiergroepen het best kunnen

    > worden getraind m.b.t. de hardheid.

    >

    > Alvast bedankt

  • Taekwondo

    Armspieren(Beiceps$Triceps),Buikspieren,Been spieren……