Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

waar kan ik teakwondo leren

  • vraagteken

    Hoi mensen,

    Was al tijdje op zoek naar een vechtsport die me ‘wel wat leek’. Ik weet het dit klinkt vaag, maar ik heb nul komma nul verstand van vechtsporten. Maar het lijkt me gewoon leuk om vaker eens wat meer overmacht te hebben in situaties als je dat kunt gebruiken. (ik ben enorm lenig en snel, maar helemaal niet sterk en heb totaal geen techniek)

    Nu ik denk dat ik mezelf eens ga concentreren op taekwondo heb ik enkele vraagjes.

    1. Zijn er dingen die je vooraf moet weten?

    2. Hoe lang duurt het bij 2 lessen in de week voor je ziet dat je vooruitgang boekt?

    3. Weet iemand een goede sportschool die vechtlessen geeft, en dit in Zeeuws - Vlaanderen?

    4. Misschien iemand suggesties voor (betere?) andere vechtsport?

    Sorry dat ik zo leek ben op dit gebied, maar alles valt te leren.

  • R.Lautenschläger

    Beste ‘Vraagteken’,

    Ik zou voor een school eens kijken op de website van de TBN en wel op : http://www.taekwondobond.nl/clublijst/index.asp?Distrikt=ZUID&offset=0

    Daar zul je scholen vinden in de regio Zuid, waar ook Zeeuws-Vlaanderen onder valt, en ik zou je adviseren daar verder navraag te doen naar eventuele vereisten en de trainingsduur van en bij de betreffende school. Of een school goed is, merk je vanzelf. Hetzelfde geldt voor de vraag of een vechtsport wel of niet goed voor je is. Het enige om er zelf achter te komen is zoveel mogelijk proeflessen te nemen bij de verschillende scholen, en verschillende disciplines.

    Veel succes,

    R. Lautenschläger

  • vraagteken

    Hoi R.

    Dank je voor je reactie. Ik ben een willekeurige sportschool in Terneuzen binnen gestapt en daar komt er elke woensdag een gastdocent les geven. A.s. woensdag draai ik een proefles mee. Deze school staat niet in de pagina waar jij mij naar verwijst, betekend dit dat het een kwalitatief mindere school is? Hoe kan ik weten of het een goede school is? Ik ken immers de eisen niet waaraan een goede leraar/school voldoet.

    Heb je evt. nog tips voor mij als beginner? Dingen die ik kan doen ter voorbereiding? Of moet ik gewoon de les afwachten?

  • vraagteken

    Ik heb inmiddels mijn eerste les gehad. Was leuk maar enorm vermoeiend. Tijdens de warming up had ik mezelf al teveel vermoeid. (beginnersfout :))

    Ga er wel mee door. Ben nu nog beginner dus is moeilijk.

    iemand ervaringen wat je nu hebt aan taekwondo in de praktijk?

    ok, ik weet dat je het niet mag gebruiken op straat, maar als je aangevallen word, of ze willen iets van je stelen, lijkt het me logisch dat je enige moves uitvoert.

  • R.Lautenschläger

    Beste Vraagteken,

    Het is leuk te horen dat je daadwerkelijk een proefles taekwondo hebt genomen. Het feit dat de school niet is opgenomen in de database van de TBN, is waarschijnlijk omdat de school aangesloten is bij een andere organisatie, vermoedelijk ITF, en anders NTA. Je zou je leraar maar moeten vragen welke stijl jullie beoefenen. Dat de school niet is aangesloten bij de TBN (en dus het WTF) wil niet zeggen dat de school kwalitatief minder of beter is, maar geeft aan dat de sport volgens een ander systeem wordt beoefend. Het feit dat de school bij een landelijke organisatie is aangesloten geeft wel aan dat de school aan de minimale vereisten voldoet van het betreffend landelijke orgaan; al te slecht kan de school dan toch niet zijn …? Hoe ver de school boven die minimale eisen zit, is moeilijk te bepalen. Je kunt stellen, dat als de trainingen goed gegeven worden (je bent uitgeput, maar voldaan), er goede zorg en aandacht is voor de studenten, er is goede uitleg van technieken, dat je dan al heel ver bent. Maar het voornaamste is natuurlijk dat je zelf tevreden bent.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

    P.S.: ervaring leert dat je door het beoefenen van een (vecht)sport een (meer) zelfverzekerde houding hebt op straat, wat al enigzins een preventieve werking heeft op narigheden.

  • vraagteken

    School is inderdaad aangesloten bij ITF. Ben helemaal en heb overal pijn, maar komt omdat ik me nogal uitgesloofd heb de eerste les. :) Luie zweet er beetje uit.

    Moeilijkst vond ik nog dat je je heup naar voren moest bewegen voor groter bereik te hebben. Is erg moeilijk. Oefenen jullie tussen de lessen door ook?

    Jonathan

  • Taekwondo

    1. Zijn er dingen die je vooraf moet weten?

    2. Hoe lang duurt het bij 2 lessen in de week voor je ziet dat je vooruitgang boekt?

    3. Weet iemand een goede sportschool die vechtlessen geeft, en dit in Zeeuws - Vlaanderen?

    4. Misschien iemand suggesties voor (betere?) andere vechtsport?

    ======================================================

    1 Er zijn geen dingen die je moet weten??!

    2 Je ziet meteen vooruitgang!

    3 Ik weet het zelf niet??iemand anders!

    4 Nee Taekwon-do RULEZZZZZZZZZ

  • sarwar

    ik hoe van taikwando erg en ik wil vragen jullie kunt u me vertellen waar kan ik leren taikwando ik ben iraakse en ik was deed daar dus ik wil in hier weer doe dat