Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

taekwondo vs hapkido

  • CoolNick

    Ik zelf denk dat een taekwondoka wint van een hapkido wat denken jullie

  • lightspeed

    May the “best” win…

  • Farid

    Ik denk dat het een kwestie is van de persoon achter het krijgskunst. Het is ook afhankelijk van welke regels er worden gehanteerd bij zo'n wedstrijd.

    Groetjes,

    Farid D.

  • Ferry

    Ligt eraan qua regels daar ben ik het met Farid mee eens maar eerlijk gezegd zou ik denken persoonlijk dat het 49%Taekwondo en 51% Hapkido

    ik heb laasts een demo videoband bekeken Van Hapkido vs Aikido en toen won Hapkido en dat was niet echt een verassing vond ik

    gr. ferry

  • peter

    je kijkt maar naar 1kant.Ik doe ze alle twee en elke heeft zijn voordeel bij de één wordt je lenig bij de ander vind je makelijker de gebreeken van je tegenstander.

  • loraine

    welke videoband was dat die je had gekeken

    loraine

  • dorien

    dat ligt toch puur aan de beoefenaar?

    -x- dorien

  • arman

    een kogel wint het van beiden, jammer maar helaas

  • Taekwondo

    Denk het zelfde:P

  • chunag

    Taekwondo en Hapkido zijn krijgskunsten die in elkaar vallen, taekwondo vult de traptechnieken van Hapkido aan terwijl het hapkido gedeelte van Taekwondo eigenlijk Hosinsul '' zelfverdedeging is. het ligt dus puur bij de beoefenaar.

    het gaat niet om het inelkaar slaan van mensen maar om het vinden van harmonie,zelfdicipline, zelfbeheersing en zelfverbetering