Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

traptechnieken

  • vraagteken

    Vind het leren van traptechnieken nog behoorlijk moeilijk. Hoe krijg je die perfecte heupdraai? Ik oefen behoorlijk veel, maar mijn trappen komen op mij over als lomp en onbeheerst. Volgens de leraar gaat het goed, maar ik heb zo\'n idee dat hij het zegt al bemoediging.

    Iemand tips?

  • Farid

    Het is ook een kwestie van tijd. Oefening baart kunst.

  • loraine

    ik weet niet hoelang je al traint maar sommige trappen zoals de twiet die kende ik ook pas goed na een half jaar.

    en zoals de tolio die heb je eerder onder de knie als andere trappen.

    en wat betreft dat draaien als de trainer zegt dat je het goed doet dan is het ook wel goed anders heb je geen eerlijke trainer

    groetjes loraine

  • eline

    paar tips

    -let vooral bij zijwaartse trappen erop dat je je kont niet naar achter duwt

    -het beste kun je de techniek van een trap oefenen door het in slow motion te doen als ej hem dan goed en beheerst kunt kun je dat zeker als je de trap snel doet.

    -en train op je evenwicht dat helpt

    -maak jezelf lenig door rek en strek oefeningen te doen zo kun je hoger trapppen (dat ziet mooier uit) end e trappen kosten minder moeite

    ik hoop dat dit je een beetje helpt

    -x- eline

  • nick

    je moet voor al goed je knie op trekken als je trapt

  • arman

    vier keer per week gaan trainen tot het je strot uitkomt, aan het einde van de rit heb je geen behoefte meer om te gaan trappen maar je kunt het dan wel….

  • Taekwondo

    Vraag een keer om iemand die je wil filmen zodat je het later weer op band kunt zien!

    Ja verder goed losmaken rekken en strekken………

  • ?

    Ik doe ook aan taekwondo, het is een hele mooie vechtsport en een van de belangrijkste is dat je geduld moet hebben, oefenen baat kunst, je bent op de goede pad, maar heeeeel belangrijk is dat je je goed rekt je lenigheid oefenen dan gaat het trappen veel soepeler

  • Willem Enoch

    Ik zeg altijd: Leren rennen heb je ook niet vanaf je geboorte. Eerst leren kruipen, dan lopen, dan versnellen, dan rennen. Ofwel, hoe langer je traint en goed naar je leraar luistert, hoe beter het gaat. En ja, daar gaat een tijdje over heen.

    Succes