Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Beste Vechtstijl

  • Nyne

    Volgens mij kun je gewoon het beste gaan boksen. Vooral als je flink wat gezopen hebt, wil je nog wel eens op je bek gaan als je iemand tegen zijn hoofd wil trappen.

  • esther

    nu al jullie mannen het woord hebben gevoerd, is er nu een vrouw aan het woord. jullie mannen kunnen uitgaan van jullie kracht. maar wij vrouwen hebben het toch heel wat moeilijker! ik doe zelf aan taekwondo, ik ben 1.55m (ben 21 jaar)

    verplaats je eens in mijn positie, als ik ooit eens ruzie krijg! het enige wat ik kan bedenken om mezelf te verdedigen op straat is mijn tegenstander in zijn edele delen trappen! (dat werkt denk ik ook goed) ik kan meestal niet tegen het hoofd slaan op trappen, dat is veels te hoog voor mij!

    dus als jullie andere ideeen hebben……………………………

  • lianne

    en misschien wing chun, daar heb je niet zoveel ruimte voor nodig toch?

  • dorien

    ———————————————————————————————————————–

    Kyokushinkaikan karaten is de beste stijl voor een gevecht op straat of in een kroeg want bij taekwondo trappen heb je mestal wat ruimte nodig ben je het hier niet me eens vertel het dan met goede voor beelden.

    ———————————————————————————————————————–

    nee sorry niet mee eens een heel groo onderdeel van taekwondo is de zelfvedediging daar zijn zover ik weet dan wel geen wedstrijden van maar het zijn dingen speciaal gericht op het vaspakken van iemadn bij zijn keel haden of borst met kleine felle bewegingen leer je je los maken…

    dus wel een onderdeel van taekwondo dat heel gemaakelijk te gebruiken is in de kroeg…-x- dorien

  • Paco

    Domme vraag, iemand met een gun natuurlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Robert schreef:

    >

    > Wat is volgens julie de beste vechtstijl voor een gevecht ?

  • vechtsporter

    dit is heel simpel leer grondvechten 95% van de gevechten zonder een scheids gaan in de clinch en eindigen op de grond waard de beste grondvechter wint. dit waren leden van de gracie familie die onder anderen de eerdte beroemde UFC's wonnen en scholen openden waar mensen kwamen om het ‘echte’ vechten te leren. tegenwoordig is hun stijl nog altijd dominant maar alleen in combinatie met thaiboksen en worstelen. teakwondo speelt daarin een onderschikte rol en wordt daarom in de “no-holds-barred”wereld beschouwd als en grap mocht het uberhaupt ter sprake komen.

  • essie

    paco; dat is geen beste vechtstijl, een gun pakken, dat noem ik gewoon laf!

  • maikel

    mm de bste vechtstijl…boxen niet lijkt me…judo ook niet….

    ik denk dat taekwondo een goede kans maakt door de grote verscheidenheid in vaardigheden: trappen. stoten, eenvoudige grepen en bevrijdingstechniken

  • Roy

    De eerste klap is een daalder waard! ;)

    Maar als je dan toch in de kroeg staat kun je het beste vragen of deze persoon eventjes mee naar buiten komt (vaak lopen ze dan ook nog eens stoer naar buiten) en daar vraagt of je ff op je bek wilt slaan, je hebt er alle ruimte dus sla en trap er op los :D

  • Jack

    De beste vechtstijl?? uhmm

    Ik heb zelf vroeger toen ik 13 was, 1 jaar Kyokushin Karate Gedaan

    Nu 21 zoek ik naar een Teakwondo vereniging in Omstreken (Rotterdam)…Maar ik weet niet of iemand naar de Fightschool heb gekeken op tv

    Maar degeen die het meeste gevechten won of waar iedereen het moeilijkst mee had was iemand van teakwondo en hij was nog erg jong…Maar ik denk dat elke soort vorm van vechtsport een paar speciale eigenschappen hebben…

    Maar de beste verdediging die iemand als een vechtsporter kan hebben is weglopen…tenzij het echt niet anders gaat..(iemand mee eens)

    En nou kan je ook zo goed zijn in vechtsport…er bestaat maar een kleine kans dat je van twee niet vechtsporters kan winnen..(als zij het tenminste slim aanpakken)….oja Teakwondo is een mengsel van Kungfu en Karate…dus veel bewegingen hebben zo ook in Karate…

    Oja wat ester zegt is waar…Al ben je nog zo goed als iemand mn ballen er af schopt dan ken ik het vergeten….Die zijn goud waard…En daar zullen de dames dan helas niet meer van kunnen genieten…dus denken jullie daar maar eens overna…Don't Fuckin Fight With A Lady