Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Beginneling ;-)

  • Mirella

    Hallo!

    Ik zit sinds heel kort op taekwondo en vraag me af hoe lang het gemiddeld duurt voordat je voor de gele band kan gaan..

    Ik begrijp wel dat het per persoon verschillend is en daarom vraag ik ook wat het gemiddeld ongeveer is..

    Ik heb het idee dat ik het allemaal niet zo snel leer dus zal bij mij wel vrij lang duren denk ik:(

  • esther

    ik had na een jaar mijn gele band. Er werd 2x per jaar examen afgenomen. eerst had ik dus de gele slib, en half jaar daarna gele band.

    maar zoals je zelf al zei: het hangt er vanaf hoe snel je leert en of je van je docent op mag

  • Laura

    Hoi,

    Bij onze club worden ook 2 keer per jaar examens afgenomen. Ik ben na een half jaar al opgegaan voor mijn gele band en met lof geslaagd. Ik denk dat het ook heel veel te maken heeft met je leeftijd. Jeugdleden kunnen volgens mij beter met iets kleinere stapjes gaan (dus met slippen erbij), terwijl volwassenen het volgens mij aan moeten kunnen om voor de hele banden te gaan (m.u.v. de zwarte slip). Maar ik neem aan dat in jouw geval je trainer je goed kan adviseren wat je aankan en wat beter is voor je vorderingen. In elk geval heel veel succes!

    Laura

  • Taekwondo

    Ik ben 12 jaar ik begon toen ik 12 jaar was in september 2003 heb toen na drie maanden gele band gehaalt Nu heb ik groen en ga ik in Februari voor blauwe band www.tcnijmegen.tl

  • DIR

    Taekwondo: Persoonlijk vind ik dat wel heel erg snel binnen twee jaar drie banden? Ik doe al vanaf mijn zesde aan vechtsport ben sinds 3 jaar ITF-Taekwondo gaan beoefenen. Ik heb 6e kup ben nu tussen spar-trainingen door aan het leren voor blauw. Of je hebt tijd zat of je richt je alleen op banden halen. Zelf doe ik fanatiek mee aan wedstrijden Sparring en Tuls om dan alles eigen te maken duurt wel even. “Taekyon”

  • Taekwondo

    Nou valt mee hoor.

    Twee keer per week.

    Oefen thuis:)

  • Taekwondo

    En ik Ben iedere keer geslaagd!

  • DIR

    Dat is ook de bedoeling, je kunt beter wat langer er over doen en in 1 keer slagen dan snel snel en dan zakken. Sowieso vind ik als je in het begin meteen de basis goed onder controle hebt dat techniecken en Tuls enz in de toekomst voor hogere banden je veel beter afgaan dan anders. Maar zo te horen ben je er goed mee bezig. Ik zal je nog wel eens op toernooien tegenkomen.

    “Taekyon”

  • Taekwondo

    BEn nog niet naar toernooi geweest maar binnenkort wel:):P

  • DIR

    Welke? En bij welke bond is jou vereniging aangesloten. Zelf beoefen ik ITF moet 6 feb. in Groningen een All-Style toernooi vechten. Er doen verschillende vechtsporten aan mee (wushu, kickboxen, taekwondo, enz). Dat vind ik zelf mooie toernooien om aan mee te doen. Maar als je nog niet eerder gevochten hebt begin dan maar eerst een taekwondo wedstrijd bij je eigen bond ervaring opdoen.