Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

witte band / groene slip??

  • gwenny

    Mijn zoon van 11 zit sinds enkele maanden op tkd. onlangs heeft hij examen gedaan, en nu heeft hij een groene slip gekregen, met de woorden dat hij de volgende keer er een gele slip bij krijgt.

    Hij vraagt zich af hoe dat in elkaar zit. is het niet eerst geel en dan groen….

    of zoals ik op verschillende site heb gelezen wit-witgeel-geel-enz.

    we snappen dr niets meer van. doet de tkd meester dit wel goed?

    Wie legt het ons uit.

    Gwenny

  • B. Groosman

    Heb inmiddels 14 jaar taekwondo-ervaring, ook contact met andere scholen, ben dit nog nooit tegen gekomen. Ook een snelle blik in de literatuur ondersteunt dit niet.

    Moet er wel bij zeggen dat taekwondo slechts 2 officiele banden kent: de witte en de zwarte. De andere banden zijn officieus en vooral voortgekomen uit onderlinge afspraken tussen alle bonden.

    Maar ook hier geldt: een groene slip hoort niet op een witte band.

  • Laura

    Theoretisch is het mogelijk om meedere slippen te gebruiken bij de beoordeling. Normaal is 1 slip, maar ook 2, 3 of 4 slippen kunnen gebruikt worden (ik heb het nog nooit gezien). Maar naar mijn mening was het zo dat je dan ook begint met een gele slip. En daarna een rode (of een groene en dan rood of een groene en dan blauw en dan rood).

    Mogelijk toch eens navragen aan de trainer?

    Succes in elk geval!

  • gwenny

    Dank jullie!

    ik zal het zeker aan zijn trainer vragen.

    Tijdens het surfen kwam ik een sportschool in Beuningen tegen waar ze dat ook deden.

    Maar vind het nog steeds raar.

    Ik laat nog wel weten wat de trainer zei.

    Gwenny

  • Taekwondo

    Eerst wit

    Dan gele slip

    Dan geel band

    dan groene slip

    dan groene band

    dan blauwe slip

    Dan blauwe band

    Dan rode slip

    Dan rode band

    Dan zwarte slip

    Dan zwarte band

    Dan 1e dan t/m 9 dan

  • Taekwondo

    Volgens de ITF En Al european taekwondo En ITf-NEerst wit

    Dan gele slip

    Dan geel band

    dan groene slip

    dan groene band

    dan blauwe slip

    Dan blauwe band

    Dan rode slip

    Dan rode band

    Dan zwarte slip

    Dan zwarte band

    Dan 1e dan t/m 9 dan

  • Feline

    Ik heb het vandaag nagevraagd tijdens het Brotherhoodtoernooi 2005 in Utrecht en in principe mag elke club z'n eigen kleur streepjes uitdelen (zag zelfs een oranje band rondlopen en gele banders met rode en blauwe streepjes). Punt blijft wel dat ze tijdens het toernooi gewoon ingedeeld worden vlgs het bekende wit-geel-groen-blauw-rood kupgraadsysteem. Aangezien het toernooi vandaag een jeugdtoernooi was (tot 14 jr) ga ik er maar een beetje vanuit dat het leuk is voor de kleintjes :)

    Kijk anders eens bij: www.kisport.nl/winkel.htm. Wel ITF, maar met ook een paarse en een oranje band. Ook bij de examenuitslagen vind je die kleuren terug. Maar ik heb sabum Harry van KIsport gevraagd om hier mogelijk ook nog even te reageren.

    Dag, Feline *D

  • Feline

    www.kisport.nl/winkel.htm. dus :)

    Feline, alleen bekend met Sabum Harry, en geen aandelen in KIsport :)

  • Feline

    Nou zeg deze dus:

    www.kisport.nl en dan door naar de winkel ….

    Feline, toch wel moe of gewoon blonT

  • taekwondo

    Blond:P:D:O