Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Taekwondo in Korea!!!!!

  • Gerald

    Hey,

    Ik ben sinds een aantal weken in Korea en ben gisteren begonnen met Taekwondo.

    In Nederland had ik al 3 jaar Taekwondo gedaan maar ze trainen heel anders dan in NL.

    Het niveau van een gele of groene band is al veel hoger dan in Nederland, ik weet niet hoe dit in de rest van de wereld is!!!!!!

    Toen ik voor de eerste keer met de grandmaster sprak werd me meteen al duidelijk dat grote fouten niet worden geacepteerd omdat ik vergat ‘tot ziens’ te zeggen in koreaans en hij tegen mijn vriendin zei dat ze mij maar moest voorbereiden!!!!!!!

    De klassen zijn gemengd jong & oud en verschillende levels. Er wordt van je verwacht dat je minimaal 4 dagen per week traint maar het liefts 5 of 6.

    4 dagen per week worden poomse getraind en 3 dagen in de week sparren. Er wordt dus echt eindeloos getraind op 1 techniek (een stoot of een kick). Als je een grote fout maakt 25 push ups (daarom was mijn eerste training zo zwaar)!!!!!!!

    Maar het is echt een ervaring en ik kan het elke taekwondo freak aanbevelen. Alleen onthoud dat het is heel anders dan in Nederland!

    Gerald

  • Vince

    Hoi Gerald,

    Ben je verhusid naar Korea? Waar zit je ergens dan?

    Tof hoor dat je daar kunt trainen, lijkt me echt een geweldige ervaring. Daar leer je nog eens wat discipline is..!!!!

  • jumpiej

    leuke ervaring!! zou ik ook cker een keer willen doen. Maar daar heb je ook echt dicipline..moeten ze in ned. ook hebben. Hoe oud ben je en welke band heb je?

  • Gerald

    Ik woon nu een maand in Korea. En verblijf bij een Koreaanse familie!

    Ik ben 23 jaar oud en ik had 3 jaar taekwondo gedaan in NL (rode band).

    Maar hier ben ik groene band ,want ze doen alles heel anders hier.

    Trap en stoot technieken worden hier zolang gedaan tot je het goed kan. Dit betekent dat mijn les 2 uur duurt.( normaal duurt een les 1 uur)

    Er wordt ook alleen maar in het koreaans gesproken en ik spreek maar een heel klein beetje koreaans!!!! :-(

    Maar er wordt wel van me verwacht dat ik koreaans leer en alle trap en stoot technieken in Koreaans kan zeggen!!!!!!

    Hoop jullie vragen te hebben beantwoord!

    Gerald

  • Shibumi

    Het hangt er maar vanaf wat de houding van je sensei is…. Er zijn voldoende scholen in Nederland die zich op de Koreaanse manier opstellen; dit lijkt vaak harder dan het is en de meeste mensen kiezen de makkelijkste weg. Mijn sensei houdt aan dat je minimaal 2 - 3 per week een spanne van 2 a 3 uur moet trainen, elke dag thuis push-ups en sit-ups dient te doen. Daarnaast dient elke beweging goed en efficiemt te zijn alsmede moet je de naam in het Koreaans kennen van de bewegingen en stijlfiguren die je uitvoert. Voorbeeld: minimaal 100 uur les alvorens je van wit naar geel mag…. 150 uur van geel naar groen….

  • JM

    Sensei is Japans!

    In het Koreaans spreek je meestal over Sabumnim,dit is ook afhankelijk van het aantal dannen dat een leraar heeft.Sabumnim ben je vanaf je 4e dan.

    Een andere veelgemaakte fout is, is dat er een beoefenaar van TKD een taekwondo-ka wordt genoemd, ook dit is Japans.

    In het Koreaans zeg je taekwondo-in. (spreek uit als TKD-ien.)

    Ik heb zelf ook meerder malen in Korea getraind, en dat is absoluut fantastisch.

    Ik kan je wel aanraden als je terugkomt om bij een koreaanse meester te gaan trainen.

    Op www.hwarangtravel-hta.nl kun je informatie vinen over trainen in Korea.

    Op www.taekwonmudo-hta.nl vind je info over de Koreaanse grootmeester Y.K.Kim.