Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

zoek school in almere

  • pit hein

    ik will graag taekwondo leeren war in almere kan ik mij inschrijven.

    wie weet een goede school??????????

  • JM

    Mocht je nog op zoek zijn..?

    In Almere geeft de koreaanse Grootmeester Kim Y.K. les.

    (op verschillende lokaties.)

    Hoofdkwartier is op de Chagallweg.

    www.taekwonmudo-hta.nl

    pit hein schreef:

    >

    > ik will graag taekwondo leeren war in almere kan ik mij

    > inschrijven.

    > wie weet een goede school??????????

  • amel

    als je eens langs zou willen komen kan dat gwn?

    want ik ben pas verhuist en wil graag weer beginnen met taekwondo.

    ik weet ook nie seker of ik een beginnenling ben of niet (ik heb de groene slip).

  • wim schoonenberg

    heee ik ben wim poomband taekwondo ,20 jaar (poomband 1ste black belt)

    voor een goede school moet je echt bij mijn sabunim (meester) zijn

    mijn leraar is een koreaan van de echt oudheid je leert hier niet alleen taekwondo maar ook leer je de cultuur .

    mijn sabunim is een zeer wijs man en ik raad je dan ook zeker aan om een xtje langs te komen je bent natuurlijk van harte welkom want taekwondo is voor iedereen als je binnen komt zal het je wel duidelijk worden waarom dit zoon goeie school is

    ik wens je zobizo veel succes met het beoefenen van taekwondo en je zult zien dat als je regelmatig traint snel vooruitgang boekt

    tot ziens

    in het koreaan spreek je het uit :anes,senjour

    groeten wim schoonenbergpit hein schreef:

    >

    > ik will graag taekwondo leeren war in almere kan ik mij

    > inschrijven.

    > wie weet een goede school??????????

  • taekwondo

    De beste www.knell.nl !!!!!

  • Vincent

    Een koreaanse leraar hoeft echt niet de beste te zijn. Kim is heel erg traditioneel en je kan alleen bij hem terecht als je hoge banden wil halen. Zelf heb ik een voorkeur voor wedstrijden.

    Er zijn drie verengingen in Almere. Taekwondo Vereniging Almere (die vind je in adressenboek), knell en kim. Het zijn allemaal verschillende stijlen dus het is echt niet zo dat de een beter is voor de ander.

    Laat je niet beinvloeden met mensen die zeggen dat ze een zwarte band hebben. Een zwarte band halen kan iedereen wel, in taiwan heeft elk kindje van 10 jaar een zwarte band.

  • JM

    Een Koreaanse meester hoeft inderdaad niet de beste te zijn, maar het is vaak wel zo.

    Er is geen andere meester in dit land die het niveau van Meester Kim heeft.

    Ik ben zelf ook leraar en Hollander, maar er is hier niemand die zijn staat van dienst heeft op Taekwondo-gebied.

    Het blijft natuurlijk altijd een kwestie van smaak.

    Geen sport is de beste etc etc.

    Naar mijn mening is het wedstijd-TKD bijzonder beperkt terwijl TKD een behoorlijk complete sport is.

    Bij bijna iedere andere sport is het eerste dat je leert, is je dekking hoog te houden.

    Dat is wel even anders bij de TKD-wedstrijden op WTF-regels, de realiteit is ver te zoeken.

    Dat neemt natuurlijk niet weg dat het ook leuk kan zijn om te doen.

    Vergelijk het met een vreemde taal, de ene persoon vind het alleen belangrijk om een taal te kunnen spreken, een ander vindt dat je dan ook moet kunnen schrijven.

  • nick van ophuizen

    mudoschool kim is best een goede school ik ben er zelf ook een tijdje lid van geweest kim geeft op traditionele weize les en dat is fijn als je hoge banden wilt halen en zo. je leert op een breed gebied taekwondo en leert ook omgaan met bebaalde wapens. het nadeel is alleen dat kim zijn eigen taekwondo bond heeft opgericht die niet is aangesloten bij het ITF (international Tekwondo Faderation) of bij het WTF ( world ,, ,, ) daardoor ben je zeer beperkt in het doen van wedstrijden. dus ga je voor het leren van een kunstvorm moet je zeker bij hem zijn maar wil je ook mee doen aan grote toernooien in binnen en\of buitenland kun je beter een school zoeken die bij het NTB (Nederlandse Taekwondo Bond), ITF of WTF is aangesloten. maar NTB is vaak al genoeg. nog een ander nadeeel van mudoschool kim is dat de prijzen best hoog zijn en dat kim zelf geen woord nederlands spreek wat het moeilijk maakt voor kleine kinderen die hij overigens zelf niet traint maar een van de zwarte banders laat doen, hij neemt wel de examens af. al met al veel voor en nadelen die je even in overweging moet nemen voor je bij deze school begint. met vriendelijke groet nick van ophuizen.

  • jm

    Het is heel simpel, als je origineel TKD wil doen, dan is Meester Kim daar de beste in.

    Het wedstrijd TKD zoals de TBN dat vertegenwoordigd is een zeer beperkte vorm van TKD.

    Daarom is het niet intressant om je bij een dergelijke organisatie aan te sluiten als je geen ambitie hebt om deel te nemen aan dergelijke TKD-wedstrijden, om wat voor reden dan ook.

    Als je wel de ambitie hebt om de wedstrijd-stijl van TKD te doen, dan moet je bij de TBN-clubs zijn.

    Meester Kim heeft wel degelijk contact met de WTF, Kukkiwon en de KTA.

    Hij heeft onlangs zijn 9e dan in ontvangst genomen van bovengenoemde.

    Bij meester Kim leer je niet te sparren met je handen in de buurt van je heupen.

    Ziet er leuk uit maar is naar mijn idee weinig effectief als het gaat om zelfverdediging.

    Hoe dan ook TKD is van origine een militaire vechtkunst, daar zie je helaas weinig van terug op de mat.

    Zelfs op de Olympische spelen lijkt het meer op schermen dan op martial art, wat niet wegneemt dat het wel knap is wat ze doen.

    Het blijft appels met peren vergelijken, het is maar net welke smaak je lekkerder vindt.

  • DVJ

    Hmm.

    Ik had begrepen dat meneer Kim pas een deel van zijn examen heeft gedaan en nog geen negenden Dan is!!!!

    Wat wel raar was dat het examen door 1 persoon werdt afgenomen, Master An met de 8st Dan !!!

    Een beetje raar als een 8st Dan examinator is voor een 9de Dan!!!!

    Daarna weet ik niet zeker als er nog contacten is met de WTF, volgens mij worden daar eigen diploma's uitgegeven en niet via de WTF.

    Je kan je eigen DAN registratie raadplegen op http://www.kukkiwon.or.kr/english/index.jsp