Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

pijn aan voeten

  • t

    Ik ben enekele maanden geleden begonnen met taekwondo, heb dus nog witte band en ben 15 jaar.

    Als ik trappen met de wreef moet uitvoeren heb ik altijd last van mijn voeten.. ofdat deze omgevouwen wordt. Omdat ik linksvoetig ben en ik dus harder trap met mijn linker voet doet deze ook meer pijn (denk ik!!). In mijn rechtervoet voel ik het echter ook.

    Trap ik op een verkeerde manier of kan iemand mij helpen? Ik zit er erg mee in en zou het heel jammer vinden als ik hiervoor met taekwondo moet stoppen!!!

    Gr T

  • Jet

    Vraag eens aan je sabum of je met voetbeschermers mag trainen; misschien helpt dat.

    Succes, Jet

  • t

    Dat kan ik vragen,

    Maar niemand bij ons op de club heeft voetbeschermers…Is het niet een beetje raar om dat dan wel te doen?

  • Jet

    Geen idee of het raar is. Bij onze club is het normaal. Maar vandaar mijn advies om even met de (boo)sabum te overleggen.

    En als je bang bent om voor watje uitgemaakt te worden: wie is er nou een watje? Degene die niets zegt en z'n lidmaatschap opzegt of degene die blijft en met (geaccepteerde) hulpmiddelen zoals voetbeschermers verder komt :?

    Succes, Jet, wier zoon ook altijd beschermers nodig heeft maar wel 1ste is geworden op een NK :)

  • Martin

    Je zegt dat je last van je voeten wanneer je trapt.

    Misschien dat je nog herinnert of eens tegen elleboog hebt getrapt en nog steeds last hebt.

    Andere mogelijkheid;

    Heb je je eigen voet al goed bekeken, is er een bult te vinden.

    Zo ja moet je naar een arts gaan.

    (heb ik ook al 2 keer gehad)

    Of je voet is nog een beetje kwetsbaar, en moet het nog wat wennen, dat je wekelijks/dagelijks er mee trapt.

    Oplossing,

    speciale schoentjes kopen. Bij mij op de vereniging loopt iedereen ermee.

    netals wat hiervoor al is gezegt,

    vraagt het je meester/leraar

    Met vriendelijke groet,

    Martin van de Pol

    Webmaster

    http://www.taekwondoka.nl/

    info@taekwondoka.nl

  • mandy

    Hoi

    Misschien kan je aan je ouders/verzorgers vragen of ze scheen/voet beschermers voor je willen aanschaffen. Ik zit zelf ook pas sind januari op taekwondo en had ook last van mijn voeten.

    Sinds ik die beschermers draag heb ik geen last meer.

    gr.mandy

  • DIR

    Maar met Taekwon-do moet je je ledenmaten harden, dus daarom zo min mogelijk met bescherming trainen.

    Met wedstrijden wordt over algemeen met de wreef geschopt maar is niet echt een TKD techniek officieel behoor je met de bal van je voet te schoppen vergt wel veel training en teentjes omhoog.

    “Taekwon”

    DIR

  • harry

    Ik vind dat je dat gewoon in overleg met je sensei moet doen. Als hy dat goedkeurt moet je gewoon lak hebben aan de meningen van de anderen. Je hebt 2 soorten voetbeschermers: de ene moet je gewoon voorstellen als een bescherming over je voet zonder zool en de andere is een scheenbeschermer die die een stuk doorloopt over de wreef van de voet en aan de achterkant van het been wordt vastgemaakt met klitteband.

  • harry

    Even ter aanvulling : Martin gaf je een hele goede raad die ik eigenlyk je ook wilde geven tot ik zyn reactie las. he, geniet van je sport en denk by je zelf: ieder op zyn eigen niveau en dit betekent echt niet dat je de slechtste hoeft te zyn.