Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

zonder conditie en lenigheid ook voor mij te doen?

  • Babette

    Hallo,

    Ik heb een vraag. Ik wil enorm graag op tae kwon do, maar ik ben totaal niet sportief, niet lenig en heb een conditie van 0. Ben begin 30. Eigenlijk allemaal factoren die me tegen zouden houden, en toch wil ik het gaan beoefenen. Dus mijn vraag aan de kenners….is dat te doen? (ik wil ook niet helemaal voor schut staan) en als enige vrouw zijnde op die club…

    Groetjes Babette

  • Vinod

    Hallo Babette,

    Niet sportief, niet lenig en geen conditie. Mooi! Dat weet je. Je kan sportief en lenig worden en tegelijkertijd aan je conditie werken. Tae Kwon Do is daar inderdaad een goede sport voor. Of je nou 6 ben of 60 iedereen kan het tot haar of zijn grenzen. Loop een keer een goede sportschool binnen ga kijken hoe daar les gegeven wordt. Is het voor iedereen mogelijk om binnen zijn of haar mogelijkheden te oefenen. Maak een praatje met de leraar, kijk of hij de vragen stelt waarom je de sport wilt leren, vertel wat je verwacht en hoe hij/zij de lessen geeft aan mensen die de sport niet eerder gedaan hebben. Het beste is om bij een paar scholen een keer gewoon een proefles te draaien en als je tijdens zo'n proefles bepaalde oefeningen niet kan vraag dan om hulp. Een van de regels bij Tae Kwon Do is dat leerlingen die al wat verder zijn nieuwelingen ook deels moeten begeleiden tijdens de les, onder supervisie van de trainer uiteraard. Maar het belangrijkste is stap een school binnen en doe mee en trek je niets aan van anderen want ook die hebben die stap ooit genomen. De een op zijn 6de en de ander op zijn 60ste.

    Kijk maar op de TBN site naar sportscholen in de buurt van jou.

    Succes en ik hoop dat je de stap neemt naar een heel mooie sport!

    Vinod

  • Babette

    Echt bedankt voor je reactie!

    Ik ben al wezen kijken bij de sportschool en het leek me dus ook echt geweldig.

    En ik heb ook besloten het gewoon te gaan proberen en dan zal het met kleine stapjes gaan, maar beter kleine stapjes dan geen stap! En degene die daar aan het trainen waren, waren ook al een stuk verder, dus het ging er best fanatiek aan toe.

    Maar zo'n reactie van jou is voor mij nog een extra duw in de rug om te gaan en inderdaad iedereen is ooit een keer begonnen, dus nu is het mijn beurt! En ik heb er echt zin in.

    Nogmaals bedankt!

  • Vinod

    Hallo Babette!

    Ben benieuwd of je al een training meegedraaid hebt en hoe je het vond?

    Ik doe de sport zelf al jaren en vind het nog steeds een prachtige sport. Een sport die mij voor een groot deel gevormd heeft.

    Groet en taekwondo-ze!

    Vinod

  • paul

    hallo babette

    ik ben dan wel een man van 36 ( toen ik begon met tae kwondo)

    in middels doe ik dit al weer 2 jaar, echt te gek

    je bent nooit te oud om iets te doen wat je leuk lijkt.

    ik ken genoeg mannen en vrouwen van 30 + die niet\nauwelijks bewegen

    en voor de buis hangen, veel plezier met jou te gekke sport.

    grt

  • Jet

    Hoi Babette,

    Ben benieuwd hoe het mbt TKD met je gaat …..

    Doei, Jet, nieuwsgierig :)

  • Babette

    Leuk dat jullie hebben gereageerd op mijn berichtje!!

    Ik had dus besloten de stap te wagen en was wezen kijken bij de sportschool, tot ik heel erge rugpijn kreeg. Kort gezegd ik ben nu aan het trainen onder begeleiding bij de fysio, daar zal ik zeker 3 maanden mee bezig zijn en ze raadde me het ten zeerste af om nu te beginnen met tae kwondo, dus ik moet helaas nog even geduld hebben. Maar ze gaan me wel voorbereiden, zodat ik dan goed kan beginnen! Het is heel moeilijk om dan nog te wachten als je er zo'n zin in hebt. Inmiddels ben ik wel nog bij een ander sportschool wezen kijken die me ook aantrekt, want met mooi weer trainen ze ook op het strand, nou dat lijkt me echt geweldig. Nouja geduld, geduld, geduld. Als ik ben begonnen laat ik het absoluut weten! Want hoe dan ook, dat gaat zeker gebeuren.

    Groetjes Babette!

  • Milene

    Dag Babette,

    Ja, Babette gewoon doen!

    Ik ben een bijna 49-jarige vrouw. Ik ben 5 jaar geleden met Taekwondo begonnen en heb nu de rode band. Had na mijn kindertijd niet meer aan sport gedaan. Dus…………

    Dat je de enige vrouw bent, kan alleen maar in je voordeel werken, maar oke, je moet respect verdienen. Zelf begon ik ook bij de club met overwegend veeeel jongere mensen en heb mijn plek daarin gevonden.

    Dus Babette: ga en toon je inzet!

    Je zult er geen spijt van krijgen.

    Hartelijke groet,

    Milene

  • Babette

    Hoi Milene,

    Wat enorm goed zeg dat je dat hebt gedaan! Er ligt voor mij niet veel meer in de weg om ook te beginnen hoor en zeker als ik jouw verhaal hoor. Ik moet alleen nog eerst een operatie ondergaan en daar wacht ik al een poos op, dus ik kan niet wachten tot dat voorbij is om dan heerlijk te gaan beginnen. Ik heb al een sportschool uitgekozen. Die trainen met mooi weer op het strand, nou dat lijkt me helemaal geweldig. Ik heb ondertussen wat conditietraining gedaan, maar door die aankomende operatie moest ik dat weer opgeven. Maar jouw verhaal zo te lezen kan je beginnen op iedere leeftijd!! Dat geeft me echt goede moed.

    Ik wens je ook verder veel succes met tae kwondo!! En ik laat het hier absoluut weten hoe mijn 1e les was, maar dan moet ik toch nog even wachten helaas!

    Groeten van Babette.

  • carmen

    hoi Babette,

    waar woon je precies en heb je al wat gevonden?