Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zwarte band

  • Peter

    Hoelang duurt het normaal gesproken om de zwarte band te krijgen? Iemand die 2 keer per week traint!

  • DIR

    Ligt ten eerste aan de persoon zelf voor de zwarte band trainen doe niet alleen op de sportschool thuis ook veel doornemen. Je zou er een jaar voor uit kunnen trekken betekend al wel dat je in het bezit bent van een bruin/rood. Maar het kan net zo goed jaren duren voordat je er klaar voor bent.

    DIR

    Peter schreef:

    >

    >

    >

    > Hoelang duurt het normaal gesproken om de zwarte band te

    > krijgen? Iemand die 2 keer per week traint!

  • Martin

    Ik zelf ben aangesloten bij TBN, en dat valt weer onder WTF.

    En bij de TBN is er sinds een paar maanden dat je eerst 5 jaar nonstop lid moet zijn, voordat je voor je zwart band mag gaan.

    Maar dat is bij de WTF.

    Al doe jij ITF of NTA of wat dan ook weet ik niet.

    Mvg,

    Martin

    http://www.taekwondoka.nl/

  • joop

    help ik den op zoek naar drie stap seriesDIR schreef:

    >

    > Ligt ten eerste aan de persoon zelf voor de zwarte band

    > trainen doe niet alleen op de sportschool thuis ook veel

    > doornemen. Je zou er een jaar voor uit kunnen trekken

    > betekend al wel dat je in het bezit bent van een bruin/rood.

    > Maar het kan net zo goed jaren duren voordat je er klaar voor

    > bent.

    >

    > DIR

    >

    > Peter schreef:

    > >

    > >

    > >

    > > Hoelang duurt het normaal gesproken om de zwarte band te

    > > krijgen? Iemand die 2 keer per week traint!

  • Joaquin

    Theoretisch gezien zou je binnen 5 jaar de zwarte band kunnen halen, mits je elk half jaar examen kan doen en bij de ITF bent aangesloten

  • Tkd-Sean

    Moet in 5 jaar lukken. Het gaat er dan over hoe jou vereniging dat geregeld heeft. Onze vereniging heeft ieder half jaar een examen dus ik kan het in 5 jaar maar dan moet je wel klaar zijn voor het examen. Dan moet je bijv. Taegeuks, hand/voettechnieken kennen en een beetje kunnen sparren. Ook is het volgens mij dat als je bij 3 toernooien eerste wordt je ook een band omhoog kan gaan.

    Hopelijk heb je er wat aangehad.

    Groetjes Tkd-Sean