Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vraagje:)

  • Gabriel Calvo

    Hallo,

    ik heb een vraagje ik zit nog niet op taekwondo en hoe kan ik nu alvast het beste me stretching gaan oefenen ook vraag ik alstublieft uitleg over itf en wtf enhoe de trainingen er aan toe gaan is het veel verschil tusse itf en wtf. ik ben 16 jaar is het te laat om met taekwondo te beginnen? en las dus ook dat je niet mag stoten in wedstrijden hoe zit dat dan? als ik naar filmpjes kijk op internet zie ik wel dat er stoten worden uitgegeven.

    alvast bedankt

  • Tkd-Sean

    Hallo,

    Het verschil tussen itf en wtf zit het in het sparren. Wtf: je trapt op een lichaamsbeschermer op voor punten. Itf: je draagt alleen grote voetbeschermers en handschoenen en trapt elkaar gewoon recht op de borst zonder beschermer. Het is nooit te laat om met Taekwondo te beginnen. Je kunt al binnen 5 jaar ( wel je best doen ) zwart zijn en als je nog ouder word kun je les gaan geven. Ook kun je nog op 80-jarige leeftijd taegeuks gaan lopen. Bij wtf mag je wel stoten maar is zinloos. Bij itf is het mede de bedoeling.

    Groetjes Tkd-Sean