Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ITF

  • PBijl

    Ik doe sinds 3 jaar ITF i.p.v WTF, En bij deze wou ik toch even zeggen dat ITF toch enorm ZUIGT vergeleken met WTF.

    hehe soz maar no pain no gain dus geen itf, slaat nergens op maar toch! :)

  • Robin Born

    Beetje onvolwassen opmerking.

    Iedereen moet zelf besluiten wat ze doen en waarderen, maar objectief gezien is het ITF systeem wel 100 keer completer dan het WTF systeem, wat slechts ontwikkeld is om de Koreanen een alternatief te bieden tegen het populaire ITF in de jaren ‘80. Het is simpelweg een politieke actie geweest, om generaal Choi’s leer zsm te doen vergeten.

    Bovendien kun je wel stellen dat het huidige WTF systeem een degradatie voor het taekwon-do in het algemeen is als gevolg van het wedstrijdreglement.

    Het is de enige vechtsport waar het hoofd niet beschermd wordt (!!!) omdat er toch niet naar geslagen wordt en niemand naar het hoofd trapt aangezien dat hetzelfde scoort als het lichaam (dus waarom zou je?).

    In het ITF worden bovendien ook de traditionele technieken (vingersteek, elleboog, knie, verwurgingen etc.) getraind, wat het maakt to een vechtkunst i.p.v. vechtsport!

    Sorry dat ik zo moet reageren, maar dit soort loze opmerkingen stoten mij tegen de schenen, zeker na de aanfluiting van de afgelopen olympische spelen, waardoor mensen een heel verkeerde kijk krijgen op (ITF) Taekwon-do als geheel andere tak van vechtsport.

    Met vriendelijke groet,

    Robin Born

  • ronald

    ik sluit mij hier volledig bij aan

  • PBijl

    Onvolwassen opmerking my ass.

    Ten eerste is het mijn vorm van meningsuiting, en of ITF completer is dan WTF boeit me niet.

    Dat jij liever aan vechtkunst doet boeit mij ook niet, ik doe liever aan vechtsport en lauwe wedstrijden.