Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Is Taekwondo de beste keus voor mijn dochter ???

  • *karin*

    Hallo

    Ik wil graag jullie mening, mijn dochter wordt de laatste tijd erg gepest op ons plein ik wil haar lichaamlijk en geestelijk weerbaarder maken.

    Wat wil ik graag dat ze zelfverdediging kan doen als ze weer wordt belaagd maar ook dat ze haar mondje kan roeren is Taekwondo dan de juiste keuze ???

  • laura

    Beste Karin,

    Als je doelt op lichamelijker weerbaar worden en hierbij Taekwondo of elke andere vechtsport gebruiken, zeg ik nee. Want dat is niet het doel van vechtsport in mijn beleving.

    Wanneer je doelt op het feit dat ze zichzelf wellicht weerbaarder gaat voelen en dit daardoor ook uitstraalt, zou ik zeggen ja.

    Maar hoe dan ook, het blijft een persoonlijke keuze.

    Succes hiermee.

  • Vince

    Beste Karin,

    Laura heeft gelijk, als je dochter zich puur fysiek moet leren weren zou ik een andere sport kiezen.

    Indien je de juiste school met de juiste leraar vindt kan je dochetr bij taekwon-do wel werken aan haar zelfbeeld en zelfvertrouwen. Zij zal dit uiteindelijk uit gaan stralen en dus minder gepest worden. Het pesten zal vast niet helemaal stoppen en indien de ‘pestkoppen’ haar fysiek pesten is taekwon-do wel een sport hoe je jezelf daartegen kunt weren.

    Succes!

  • *karin*

    Het is beide noodzakelijk, wat raden jullie me dan aan ??? welke (vecht) sport

  • Martin

    Beste Karin,

    Alle vecht- (ik noem liever) zelfverdedigings- sporten geven zelfvertrouwen.

    En als je zelfvertrouwen hebt krijg vanzelf dat een grotere mond, en durf je van je af te slaan.

    Taekwondo vind ik zelf wel een betere optie, dan bijv. kickboxen, judo.

    Karate zou ook een goede sport wezen. (lijkt veel op elkaar).

    En vechtsport waar je veel met vuisten moet werken en/of met voeten.

    Maar bedenk wel dat het tijd nodig heeft om dat zelfvertrouwen te krijgen.

    Als ik u was, zou ik met uw dochter naar een paar sportscholen in de buurt gaan, Taekwondo-, Karate- scholen, kijken waar zij het wel naar haar zin heeft.

    En dan haar een keuze laten maken, wat zij de leukste sfeer bevindt.

    Dan moet/kan u even overleggen met de leraar/meester over haar, en dan zal de tijd het leren.

    Mvg,

    Martin

    http://www.taekwondoka.nl/

  • Vince

    Beste Karin,

    Hoe oud is je dochter?

    Ik persoonlijk heb ook hapkido beoefend naast taekwon-do en ik moet zeggen dat dit ook een erg effectieve sport is en prima om jezelf te weren.

  • *karin*

    Mijn dochter is net 9

  • *karin*

    Bedankt hier kan ik wat mee !!!

    Ik heb ook liever niet dat ze iemand slaat of schopt maar vindt het wel een lekker idee dat ze indien nodig wel de juiste technieken onder de knie heeft en het belangrijkste dat ze zich lekker voelt en geestelijk sterker voelt.

  • DIR

    Taekwon-do heeft zowel Sparring, Tuls, breektesten als zelfverdediging. Ik doe ITF Taekwon-do elke Budosport heeft de mogelijkheid de leerling zowel mentaal als fysiek te sterken dat wil zeggen discipline, beheersing, uithoudingvermogen en zelfverzekerheid en natuurlijk nog veel meer. Het laatst genoemde zou je nog het meeste helpen bij het voorkomen van gepest te worden. Ik hoopj e hiermee genoeg info te hebben verschaft. Als de vechtkunst Taekwon-do raad ik u ITF aan anders veel succes met uw zoektocht.

    Met vriendelijke groet,

    Dirdjen

  • Jet

    Heb lang geaarzeld om hierop te antwoorden; wij hebben bij zoonlief op z'n zesde ook voor die keus gestaan, niet omdat hij gepest werd maar omdat het een weinig weerbaar jochie was. Inmiddels is hij 14, en geplaagd wordt hij nog wel, maar z'n zelfvertrouwen is door het beoefenen van TKD zeker versterkt, en de wetenschap dat hij inmiddels een keer Nederlands jeugdkampioen ITF is geweest heeft daar zeker toe bijgedragen. Een vechtersbaas is het in al die jaren niet geworden, zelfs niet als een ieder ander daar wel een aanleiding toe had gezien, maar het feit dat hij nu ‘z’n mannetje' staat hoeft hij niet meer te bewijzen, hij straalt het gewoon uit.

    Suc6 met de beslissing! Jet.