Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Taekwondo op straat!

  • Michael

    Ik ben van mening dat taekwondo niet de beste vechsport is voor op straat. Ik heb taekwondo 3 jaar beoefent en voel me niet compleet. Doordat taekwondo alleen gericht op het hoofd en middel lichaam.

    Nu agressie toe neemt op straat voel ik me veel meer aangetrokken door kick/thai boksen dan andere veel mooiere vecht stylen zoals taekwondo,karate,kungfu, ect.

    In kick/thai boksen leer ik wel om het hele lichaam te gebruiken (low kicks, stoten op het hoofd). En als je 1 jaar kickbokst dan kan je vechten als je 1 jaar taekwondo doet dan ben je nog steeds een beginner.

    Nogmaals voor plezier is taekwondo heel leuk maar voor het serieuze werk (op straat) is het niet geschikt.

    Zou graag jullie reactie/ervaringen willen delen!

    Micheal

  • DIR

    Ik spreek je ten volle tegen de meeste denken dat ze kunnen vechten na een jaar kickboks. Geloof je dat nou zelf? Waarom denk je dat je met de meeste vechtsporten na een jaar nog een beginner bent!!! Het gaat hier om tecniek en kracht en dat leer je niet 1-2-3.

    Je moet Taekwon-do niet alleen zien als WTF style zelf doe ik ITF waar zowel handen en voeten 50-50 worden gebruikt je zowel op hoofd, lichaam en aanval op de benen (lowkicks niet in de westrijd maar word wel getraind).

    En op straat vecht je niet als in de ring hoe wil je iemand een lowkick geven als hij je in de houtgreep hebt dan? Er is meer dan rammen en trappen kijk eens op onze website en zie het verschil.

    www.itfzwolle.nl

    “Taekwon”

    DIR

  • julian

    Hoi,

    Heb je jezelf weleens afgevraagd, hoe ver je bent met kickboksen als je over 5 jaar nog traint??? Ik kom regelmatig op kickbokstrainingen, en daar trainen ze jarenlang allleen maar hetzelfde!!! Doe je daarentegen, bv. 5 jaar tae kwondo, moet je kijken hoeveel trap- , stoot- en afweertechnieken je dan wel niet beheerst of moet beheersen. En dan heb ik het nog niet eens over sprong- en traptechnieken in de lucht. Nogmaals kickboksen is leuk, en je leert er misschien een hele hoop in een jaar tijd, maar de jongeren die taekwondo of karate beoefenen leren veel en veel meer. Tae kwondo is nu eenmaal niet een sport om het in 1 jaar volledig te beheersen, en het duurt jaren voordat het ook echt volledig beheerst. Maar kunt je het eenmaal, dan het je er absoluut je hele leven profijt van. En wat je vooral leert is jezelf en de agressie in jou (ook tegen anderen) te beheersen. Dus ook zelfrespect en respect voor anderen!!!!!

    Groetjes, Julian Michael schreef:

    >

    >

    > Ik ben van mening dat taekwondo niet de beste vechsport is

    > voor op straat. Ik heb taekwondo 3 jaar beoefent en voel me

    > niet compleet. Doordat taekwondo alleen gericht op het hoofd

    > en middel lichaam.

    >

    > Nu agressie toe neemt op straat voel ik me veel meer

    > aangetrokken door kick/thai boksen dan andere veel mooiere

    > vecht stylen zoals taekwondo,karate,kungfu, ect.

    >

    > In kick/thai boksen leer ik wel om het hele lichaam te

    > gebruiken (low kicks, stoten op het hoofd). En als je 1 jaar

    > kickbokst dan kan je vechten als je 1 jaar taekwondo doet dan

    > ben je nog steeds een beginner.

    >

    > Nogmaals voor plezier is taekwondo heel leuk maar voor het

    > serieuze werk (op straat) is het niet geschikt.

    >

    > Zou graag jullie reactie/ervaringen willen delen!

    >

    > Micheal

  • Annemiek

    Vergeet vooral niet de zelf verdediging binnen de taekwondo,

    Het loskomen uit grepen etc! en het verweren tegen mes en stik aanvallen!

  • kees

    en deze gasten dan http://www.kyusho.nl/kyusho.html

  • Tim van Steenis

    Doordat Taekwondo een verdedigingssport is en geen vechtsport heb je met taekwondo niet echt de middelen om iemand in elkaar te rossen, maar ben je wel goed in staat om je zelf te verdedigen op straat voor zolang dat dat nodig is.

    mvg.

  • DIR

    Dan heb je toch verkeerd begrepen, aikido en hapkido zijn echte verdedigingskunsten. (ITF) Taekwon-do zijn de techniecken ontworpen (voor in het leger) om te doden en te breken. Je kunt dus wel degelijk iemand in elkaar rossen. Het heeft meer dan 2000 techniecken kies maar hoe je iemand wil uitschakelen. Maar dit is niet het uitgangspunt.

    Even tussen haakjes Taekwon-do is geen verdedigings/vechtsport maar een verdedigings/vechtkunst.

  • erik

    Taekwondo train je (hopelijk) niet om mee op straat te vechten. Taekwondo moet je inderdaad lang trainen en dan is het effectief. De harde vechtsporten zijn denk ik ook effectiever, zoals kickboksen, mutae boksen, Israelische Kragma, full contact karate e.d.. Zeer groot nadeel is dat je tijdens het trainen van de harde vechtsporten ernstige blessures/ verwondingen kunt oplopen. Er zijn er genoeg bij die al van alles tijdens trainingen en wedstrijden hebben gebroken en gekneusd en dan is het voor mij geen sport meer. Degene met talent en stevige lichaamsbouw overkomt niet zo heel veel. Het zijn juist degene met wat minder talent en lichtere lichaamsbouw die het meeste risico lopen.

  • marcel

    Helaas is het waar. Wil niet zeggen dat je het wel kan redden op straat maar deze vechtsport is 80 om 20. Het beste verdedigins systeem is jiu-jitsu. Lijkt zacht maar schakelt een tegenstander binnen 5 sec uit. Is bewezen door div sportens met verschillende dicipline`s tegen elkaar te laten sparen. Jiu-jitsu was de beste. Vergeet niet dat uit jiu-jitsu Karate Aikido Kendo Judo zijn verschenen. Bijv krav maga gebruikt zelfde technieken als het oude jiu-jitsu.

  • xavier

    Hallo daar ,

    Welke band heb je gehaald in die 3 jaar dan????

    gr…xavier