Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Beste Vechtstijl

  • Robert

    Wat is volgens julie de beste vechtstijl voor een gevecht ?

  • math groening

    Kyokushinkaikan karaten is de beste stijl voor een gevecht op straat of in een kroeg want bij taekwondo trappen heb je mestal wat ruimte nodig ben je het hier niet me eens vertel het dan met goede voor beelden.

  • J.M.F

    Heel mooi wat jullie doen, een leuke hobby, maar geloof mij een ieder van jullie delft het onderspit bij een ervaren straatvechter, niet dat ik dat ben hoor.

    Ik ken dan dus ook zo iemand, heeft meer als 200 vechtpartijen “gehad” geloof mij daar hebben jullie ( of ik ) het niet graag mee van doen.

    Ik vind dit verder helemaal niet interresant maar er staat een vraag/antwoord bij over straat en kroegvechten, dan vind ik dat ik mijn ervaring met zo iemand hierop moet zetten.

    m.v.g.

    J.M.F

  • Silvo

    Kijk eens naar de gevechten van UFC cagefight…

    Er is daar een judoka die de ene na de andere wedstrijd wint…

    Ook een kyo=u man …..

  • Peter

    Ook een kyokushin karateka heeft ruimte nodig

  • 26

    iemand kan 30 jaar karate kempo taekwondo en/of taiboksen doen, als er geen spirit achter zit, dan red hij het niet.

    terwijl iemand die een sport 5 jaar beoefend, en het in zn bloed heeft zitten, kan winnen van een meer ervaren persoon in een sport.

    dus ik denk dat het niet gaat om de sport die wordt beoefend, maar om de persoon die het doet.

  • marc

    de beste vechtstijl…

    hier is al vaak over getwist.

    mijn idee:

    Een vechtsporter herken je zo als je er ruzie mee hebt, vaak zijn zij zeer beheersd en vallen niet direct aan en slaan niet in het wilde weg.

    Een trap ontvangen is leuk maar een getrainde vechtsporter zal een hoge trap aan kunnen zien komen, en proberen hem te ontwijken (of dit lukt ligt aan de snelheid)… Vuisten is een andere zaak deze zijn vaak snel en direct. Een gevecht in een kroeg gaat vaak met vuisten, en inderdaad om te kunnen trappen heb je ruimte nodig. En wat heb je aan klemmen aanzetten als je deze niet durft door te zetten. Het klinkt hard maar winnen doe je niet door een klem aan te zetten en dan te zeggen “zo en nu heb ik gewonnen”, wanneer je loslaat kan het gevecht zo weer beginnen. Een klem aanzetten en de arm evt breken, zal de tegenstander laten stoppen met vechten.

    Omdat dit niet vaak gebeurt heb je volgens mij niet veel aan jiu-jitsu, judo, worstelen, hapkido, etc…. (let wel ik heb het hier over een gevecht tegen een vechtsporter, deze zijn overtuigd van hun kunnen en zijn niet gauw onder de indruk van wat klemtechnieken. Een normaal iemand die bijv. voetbal doet zal hier wel 2x achter zijn oren krabben voor hij je weer aanvalt). Ik doe zelf aan Taekwondo en Hapkido…Ik heb freefight, judo en thaiboxen gedaan. Mijn idee van de beste vechtstijl (voor op straat!!!!) is thaiboxen…LOMP, HARD, VEEL STOTEN, EN LAGE TRAPPEN.

    Dus voor op straat tegen een niet-vechtsporter….

    Maar een thaiboxer zal niet veel kunnen uithalen tegen een ervaren hapkido, taekwondo, jiu-jitsu man….. en een taekwondo man zal het weer moeilijk krijgen tegen een ervaren aikidoka (???))

  • R

    Ben het wel met Marc eens, maar vind zijn verhaal nogal ingewikkeld. De beste stijl lijkt mij in een straatgevecht om als eerste erop te slaan of schoppen (na de eerste missers van de tegenstander afgeweerd te hebben natuurlijk). Meestal loopt de tegenstander met de staart tussen de benen weg. Zo niet, dan doorpakken en afmaken.

    In een wedstrijdgevecht lijkt mij de beste stijl om goed te kijken wat de tegenstander doet en daar goed op de anticiperen. Kijk of ie stalen zenuwen heeft door een paar keer een schijnaanval te plaatsen, let vooral op de reactie. Uit die reactie valt veel te halen. Blijft ie staan en reageert ie met een tegenaanval, dan is hij/zij zeker van z'n zaak. Deinst ie ver terug, maak dan van de schijnaaval een echte aanval en pak je eerste punten……..

    R.

  • math groening

    De beste stijl is een stijl die je zelf uit verschillende vecht sporten heb samen gesteld ik doe zelf taekwondo/hapkido/kyokushinkaikan-karaten en heb een korte tijd judo en tai-boxing gedaan en comieneer de sterke punten in een gevecht, die je overgens in Rotterdam nog wel eens heb.

  • ronni

    Fijn land nederland!